Over onze school

Identiteit
De Koningsbergerschool is een open christelijke basisschool. Alle leerlingen zijn van harte welkom op onze school, mits de christelijke uitgangspunten worden gerespecteerd. Van ouders en leerlingen wordt tijdens de godsdienstlessen en de vieringen van de christelijke feestdagen een positieve bijdrage verwacht.

Naam
Ds. Koningsberger was als hervormd predikant voorzitter van het eerste schoolbestuur in 1923. In de jaren tachtig kreeg onze school zijn naam. In de volksmond wordt veelal gesproken over ‘Koningsbergerschool’ of ‘De Koningsberger’. Dit is ook zo verwerkt in het nieuwe logo.

Het schoolgebouw
De school ligt in het dorp Bergentheim. De leerlingen komen niet alleen uit het dorp zelf, maar ook uit de buurtschappen Brucht, Oud-Bergentheim en andere buitenwijken. De school ligt in de kern van het dorp, met de voorkant aan het kanaal Almelo – De Haandrik.
Voor leerlingen is de ingang van de school aan de Dorpsstraat. De school heeft 10 lokalen. Ook is er een lokaal op de bovenverdieping. Voor gymnastiek (groep 3 t/m 8) maken wij gebruik van de sporthal “Möllincksslag”. Deze ligt op een kwartier loopafstand van de school.

“Het mooiste dat je een kind kunt geven, is een kans”